Sunday, January 5, 2014

Set kesuburan shaklee

Set kesuburan shaklee pilihan anda


Ramai yng bertanya kan wani ttg vitamin kesuburan..mujarab kah?konfem hamil?itu rahsia Allah, rezeki Allah, tapi kita perlu usaha, ikhtiar..moga dgn ikhtiar kita, Allah murahkan rzeki kita untuk memiliki zuriat.Tak salah kita usaha selagi tidak bertentang dgn ajaran islam.So, dalam entry yang lepas wani ada kongsikan tentang GLA yng mampu memberi kesuburan pada wanita yng ingin hamil n GLA yng berfungsi untuk menstabilkan kitaran haid n hormon. makan GLA Complex saja ke untuk kesuburan?


Menurut kajian yang dibuat oleh Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh dinaikkan dengan pengambilan Multivitamin & Multimineral. Jadi mari kita lihat satu persatu bagaimana Set Kesuburan Shaklee ini membantu dalam kesuburan.


set kesuburan shaklee untuk wanita mengandungi vitalea, B Complex, Vita-C, alfalfa dan GLA Complex, manakala untuk lelaki mengandungi Vita Lea, B complex, Vita C dan Zinc Complex


Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh dimana kesemua suplement ini mampu membekalkan dan memenuhi ruang2 kosong dalam badan kerana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.itu adalah formula untuk setiap masalah kesihatan


Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. Vitamin C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel.


Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan sebagainya.


Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk wanita dan Zinc Complex untuk suami. Bagaimana kedua2 ini berfungsi?


GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburane53’ yang antaa kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari.


Zinc pula membantu menguatkan sperma.Zink dpt mengaktifkan 200 jenis enzim. Zinc memberi kesan terhadap berbagai hormon termasuklah hormone sex, hormone thyroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostate, thyroid yang tidak aktif . Kekurangan zinc juga dikatakan antara sebab kemandulan – Istilah yang di gunakan adalah “Below the level of technical sterility” bermaksud di bawah paras kesuburan. Ia mempengaruhi bilangan sperm (sperm count) dan pergerakannya (sperm motility). So, zinc ni memang penting untuk kesuburan.


Vitamin E membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita..Uniknya vitamin E shaklee kerana turut mengandungi silenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.


Gabungan nutrien di atas memberikan ada harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoa pada Tuhan agar dikurniakan anak. Yang penting, harus jangan berhenti berusaha & berharap pada-N

No comments:

Post a Comment