Sunday, June 29, 2014

Set 3 germs memenuhi nutrisi ketika berpuasa

1 keluarga 1 set 3 germs : ESP, Mealshakes dan Performance Drink

Salam ramadhan Kareemm
            Bagaimana hari pertama berpuasa?anda bertenaga? Wani doakan sume sahabat2 sihat2 dalam bulan ramadhan y mulia ini.Alhamdullilah, syukur ke hadrat ilahi kerana kita masih diberi peluang untuk merasai kenikmatan bulan ramadhan pada tahun ini.Alhamdullilah atas rezeki usia yng Dia kurniakan kepada kita semua.Alhamdullillah.
            Nutrisi badan juga antara perkara penting yang sgt2 perlu dititik beratkan terutama kepada mereka2 yang mgalami masalah kesihatan seperti mudah gastrik, mudah keletihan kerana kerja yng berat, ibu2 hamil dan myusu, meraka yng mempunyai darah rendah, pesakit kencing manis, dan sebagainya. Golongan ini tidak seharusnya ambil mudah ttg nutrisi yng perlu diambil untuk mmastikan badan kita segar, bertenaga sepanjang tepoh berpuasa dan sewaktu ingin menunaikan solat tarawih ;)
            Shaklee menawarkan set lengkap “3 germs: ESP, Mealshakes dan Performance Drink” yang memenuhi keperluaan nutrisi ketika berpuasa. Bagaimana supplements ini membantu anda.



ESP(Energizing Soy Protein)
ESP membekalkan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama dimana ESP merupakan satu-satunya produk di pasaran yng menjamin penyediaan 9 asid amino penting yng tidak dpt dihasilkan oleh tubuh manusia, 5 smber vitamin dan 4 sumber mineral serta kandungan indexs Glisemik rendah iaitu 39 (sgt sesuai utk pesakit kencing manis). Kandungan utama ESP adalah protein dimana ia bhn utama pembentukan organ,tisu n hormone manusia. Kekurangan protein boleh melemahkan sistem imun badan untuk melawan penyakit. Oleh itu, ESP adalah pembekal tenaga segera dgn meninkatkan sistem imun badan untuk kekal bertenaga dgn kandungan nutrisi yng mencukupi keperluaan seharian tubuh manusia terutama bagi meraka yng mudah gastric ketika berpuasa.

Mealshake
Kandungan utama yang terdiri daripada bahan semulajadi seperti buahan, sayuran, soya, lactalbumin iaitu sejenis susu yang mudah diserap oleh tubuh manusia. Mealshakes myediakan hidangan lengkap iaitu 24 jenis vitamin,mineral dan zat perlu. Tidak mgandungi lactose. Sesuai untuk semua golongan termasuk kanak2 berusia setahun ke atas dngan kadar dose yng berbeza mgikut peringkat umur.

Performance Drink
Performance drink adalah minuman isotonik yng terbukti melalui ujian klinik meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, mberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam badan. Performance Drink mncegah penyahhidratan seperti mgurangkan kehausan, mlembabkan bdan kerana kandungannya mengimbangi dan mbekalkan elektrolit dan mgimbangi metabolism air dalam tubuh. Oleh itu, ia sangat la menbantu ketika kita berpuasa.

Menu minuman Bertenga
(Penyedian Ketika bersahur dan selepas berbuka puasa)

Campurkan satu sudu besar untuk setiap Performance Drink, ESP dan mealshake ke dalam AIR. Mgikut kesukaan masing2 jika ingin dicampurkan dlm minuman spt juice, susu, milo, ribena kecuali minuman berkafein seperti kopi, Nescafe or tea or minuman bikorbonat)

Kombinasi ketiga2 produk ni insyaAllah mbekalkan nutrisi yng tenaga yng cukup ketika anda berpuasa dan sewaktu mnunaikan solat tarawih. Kita berusaha untuk kekal sihat, bertenaga, segalanya dgn izin Allah. Untuk detail,boleh hubungi Wani 0199061133. COD area kuala Terengganu.

BERMINAT?
Untuk detail n order, 
Msg/Wasup : wani 0199061133..
FB : Nazirul Azam@ https://www.facebook.com/ajebisowani
Page : https://www.facebook.com/AdeenaBoutiqueShoppe
Email : ian.wanihasali@gmail.com


Consultation akan diberikan secara percuma;)

**These statements have not been evaluated by Food and Drug Administration** *These products are not intended to Diagnose, Treat, Cure or Prevent any disease**

No comments:

Post a Comment