Thursday, May 15, 2014

Bukan angan2 kosong

Kisah perjalanan hidupku

Assalamualaikum...
Sekadar berkongsi impian n semangat buat para pelajar diluar sana..
Menjadi seorang student diusia begini terkadang membuatkan org bertanya,
"apa yang kau kejar wani, belajar dan terus belajar, even kawin n ada anak, kau masih teruskan impian, certain org dah stop setakat ni jer?..aku pun setakat master ni je,ni pun berlambak masalah, buat research bukan benda mudah."

Persoalan n soalan yng snts diajukan oleh kawan kepada ku

Aku terkadang terpikir juga, betul ke pilihan yng aku ambil ni, tapi persoalan ni mmg tak sedikitpun mruntuhkan smgtku, sejak dr matrik, cita2 ku ingin mnjadi DR Nor Hazwani ;)minat ku dalam research dan ingin bergelar pendidik anak bangsa bukan perkara main2 dalam hidup ku, juga bukan angan2 kosong..Alhamdullilah, semangat ku masih utuh.

Terigat cabaran sewaktu aku ingin habiskan sem terakhirku di peringkat master, akhir sem 3 ,wani dah bergelar seorang isteri, aku pelajar pertama batch ku yng bergelar isteri ;)sem 4 bermula perjuanganku ingin habiskan lab work yng masih berbaki, dikala itu, aku dah pregnant, waa.cabaran mmg sgt2 mencbar dgn alahan, terigat setiap hari aku di lab, berada di lab microbiology mmg sgt mncabar.Aku diakhir sem, dealing  with all microbe pathogen.haha..dengan alahan preganat, smbil2 buat keje, aku berlari muntah, selesai muntah, aku smbung kembali..semgat ku tetap utuh..alhamdullilah. disaat akhir tuk aku abiskan lab work, husband plak dpt posting di terengganu.Jadi, bermula lah perjalanan aku ulang alik terengganu - kuantan - terengganu. shingga kandunganku sarat 7 bulan, aku ulang alik seorang diri..Alhamdullilah, berkat kesabaran, redha Allah, redha dr suami n family.Alhamdullilah, Aku selesai lab work ku sebelum habis sem akhir.alhamdullilah..akhir nyer hardbound thesis ku telah selamat diterima oleh pihak university.alhamdulillah syukur


Kini perjalanan sebagai student phd telah bermula, bermulalah kembali rutin ku sbgi seorg pelajar. Hihi.wani ad lagi berita gembira,..aku disahkan pregnant anak ke dua.heehe.walaupun hidupku sbgi pelajar phd baru bermula, aku masih bersemgat dan snts mdoakan agar rezeki anak ini mbuatkan aku lagi cpt dan smgt tuk mhabiskan research phd ;)doakan wani yer kekawan;)

wasalam buat seketika ini,moga kisahku mberikan semgat pada sahabat2 diluar sana..tiada cabaran yng tak mmpu kita hadapi ,selagi mane ad kemahuan kita.teruskan berdoa agar dipermudahkan sgl urusan.alhamdullilah.
Permata hatiku

No comments:

Post a Comment