Thursday, December 12, 2013

Set Hamil Shaklee

ALLAHMDULLILAH...positive ^-^

Alhamdullilah..2 line...hehe.tahniah, anda semua akan jadi mommy tak lama lagi . alhamdullilah. So, apa yer yang perlu disediakan???segala persiapan rohani, jasmani, n fizikal:♡

Anak yang dilahirkan adalah Anugerah Allah yng tak ternilai, seorang anak amanah Allah kepada umatNya..alhamdullilah♥♥♥Zuriat bukan sekadar penyambung warisan malah bukti kekuasaan Allah swt.That why anak adalah amanah Allah yang dipertanggungjawabkan kepada setiap ibu bapa untuk mendidik dan mengasuh mereka dengan ilmu fardhu ain dan fardhu kifayah supaya menjadi insan yang berguna kelak.amennnnn...

Sepanjang kehamilan ni, kita pasti nak sediakan segala yang terbaik mengikut kemampuan kita. SUPLEMENT SHAKLEE ada menyediakan vitamin vitamin untuk ibu hami..Best sgt set hamil shaklee..Bcomplex, vit c sustained released,  vitalea, ostematrik, dan omega guard. kenapa sume ni penting yer tuk ibu hamil..jom kita tgk apa yng terkandung dlm vitamin ni.





  • Bcomplex : dilengkapi dgn 8 jenis vitamin b yng penting untuk badan.Vit b berfungsi untuk menukarkan makanan dalam bentuk Tenaga, mengawal hormon stress, mengurangkan keletihan. Yang bestnya, vitamin bcomplex shaklee yang dilengkapi dgn folik asid yng amat penting untuk perkembangan saraf bayi dalam kandungan.
  • Vitamin C sustained released : Vitamin c penting untuk imunisasi badan dari jangkitan, so vit c membantu sistem immune badan kita.selain itu, untuk kecantikan kulit :)
  • Ostematrik : membekalkan kalsium untuk pembentukan tulang, menyokong sistem badan untuk perkembangan otot, saraf dan hati yang sihat.keperluaan kalsium per day bersamaan 1000 hgga 1200mg.
  • vitalea : multivitamin yng melengkapi keperluaan nutirent baby.Oleh kerana sbg ibu hamil, kita pastinya berkongi nutrient dgn baby.jadi keperluaan multivitamin amat penting untuk menampunh keperluan nutrisi ibu hamil.Vitalea juga dilengkapi dgn iron untuk mengimbangi keperluaan darah ibu bagi mengelakkan anemia, iaitu sympstom kekeurangan darah.
  • omega guard : minyak ikan yang penting untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan


Wani juga pengguna setia shaklee sepanjang  tempoh kehamilan kelahiran anak.alhamdullilah, sepanjang tempoh kehamilan, kesihatan sangat bgus dgn iZin dr Allah.walaupun alahan teruk, selera makan wani sangat tiggi n cergas.alhamdullilah, nk tahu lebih lanjut keistimewaan set hamil shaklee, boleh pm or wasup wani 0199061133






No comments:

Post a Comment